Facebook

Facebooks nya annonsformat

19 april, 2012

När jag loggade in på Facebook idag fick jag se något nytt i mitt personliga flöde. En rubrik som hette Trendsättande artiklar, och under det två länkar till nyhetsartiklar. En gick till Yahoo och en till The Guardian, och vid klick hänvisades jag till deras appar.

Det här är en del av Facebooks nya annonsformat, och ett sätt att uppmuntra Facebookanvändare att använda Social reader-apps. Ett samarbete mellan Facebook och i det här fallet Yahoo och The Guardian. Inside Facebook har skrivit bra om det, med fler bilder ifall du vill läsa mer. Tydligen verkar formatet fungera ännu bättre i Facebooks mobilapp.

Nyfiken på mer information om Facebooks annonsformat?

Niclas på DigitalPR har skrivit om det i samband med Facebook Timeline till sidor och sedan ännu utförligare om det i inlägget Facebook går från reklam till storytelling i nya Premium.

PS. Tack till Markus Welin för länk till Inside-artikeln!

Du kanske också vill läsa

Inga kommentarer

Svara