Tips

Tips om utbildning i skrivteknik och kundbemötande

20 augusti, 2013

community-manager

Jag fick nyligen upp blicken för att två riktigt vassa personer gått ihop för att hålla en utbildning i skrivteknik och kundbemötande. Dels Björn Lilja från Kundo, ett företag som leverera en plattform för kundtjänst och kunddialog. Dels Anna Hass från Expressiva, som vi skrivit om i bloggen tidigare i sammanhanget offentlig kommunikation.

Anna är knivskarp när det gäller texter, tonalitet och att få fram ett budskap på rätt sätt. Vi, som skriver och kommunicerar varje dag, minns tydligt alla föreläsningar vi varit på med Anna, på Webcoast eller SSWC, både föreläsningarna och lärdomarna därifrån sitter i än idag.

Ämnet berör en del av vår egen vardag och gör att vi blir extra glada och exalterade över det här initiativet! Hur som helst, dessa två parter håller nu en öppen utbildning som tidigare varit kundintern hos Kundo. Utbildningen är med andra ord beprövad mot en målgrupp som har en minst sagt aktiv kunddialog.

En del av utbildningsbeskrivningen säger:

Språket ni använder, och svaren ni skriver, påverkar vad kunderna känner för er och för det ni säljer. I dag är det självklart att ge kunderna service i de kanaler de önskar. Men val av plattform är långt ifrån det enda som skapar en god kundupplevelse. I grunden är det dialogen som skapar det största värdet.

De två huvudrubrikerna för att guida dig rätt i att nå en dialog med värde är dels ”Skriva effektivt. Nå rätt effekter, hos rätt läsare.” och dels ”Skriva rätt. Använd rätt ton och rätt språk.”. Vi har själva inte gått utbildningen, men jag kan personligen lova en leverans av rubrikerna som du kommer bära med dig länge, och ha stor nytta av.

In och kika på utbildningen, kan det vara något för dig?

Du kanske också vill läsa

Inga kommentarer

Svara