Evenemang

Sweden Social Web Camp 2011

17 augusti, 2011

I söndagskväll kom Webbevakningsgänget hem från en långhelg på Tjärö med resten av Sweden Social Web Camp-deltagarna och lider nu lite av Post Web Camp Syndrome. Innan vi åkte funderade vi på om våra höga förväntningar skulle gå att överträffa från tidigare år, men det hade vi inte behövt. De flesta av oss är rörande överens om att årets SSWC var det bästa hittills!

Så, vad har vi egentligen gjort på den där speciella ön från torsdag till söndag?


Vi har spanat på gridden och försökt välja mellan alla intressanta sessioner som folk satt upp.


Vi har suttit på en brygga i solen och lärt känna en hel hög av nya intressanta människor.


Vi har blivit överinspirerade och diskuterat allt det som är så viktigt att prata om, men som inte riktigt hinns med till vardags. Som hur sjutton man egentligen löser det där med sitt personliga varumärke och sin yrkesroll? Och kommer sociala mediekonsulter finnas kvar om ett år? Kan företag bygga sociala nätverk, eller är det alltid summan av medarbetarnas? Vad är gamification och hur kan man använda sig av det i sin marknadsföring? Inlägg på dessa teman lär dyka upp inom kort.

Vi har även dansat i ladan, badat bastuflotte, sjungit nördiga allsånger och skrattat fruktansvärt mycket. Och så lyckades vi hamna i Ystad lokaltidning (ni får ursäkta våra lustiga utstyrslar, här har vi precis tillbringat sju timmar bilen för att komma fram), och Anna-Carin blev intervjuad i Sveriges Radio tillsammans med @MikuMaria (Maria Gustafsson).

Vill ni få en mer heltäckande bild av SSWC 2011 rekommenderar vi varmt Jan Videréns omfattande sammanställning här – själva måste vi nu se till att göra bruk av alla idéer och planer som smidits.

Du kanske också vill läsa

Inga kommentarer

Svara